Interesul grupurilor internaţionale pentru preluarea firmelor de publicitate autohtone s-a relansat în ultimul anAgenţiile de publicitate independente din România nu mai sunt cenuşăresele industriei şi atrag privirile reţelelor internaţionale. Unele acceptă avansurile, însă majoritatea preferă actualul statut. Agenţia independentă Friends Advertising a surprins zilele trecute industria publicităţii cu un anunţ privind preluarea sa de către compania irlandeză Internati
Interesul grupurilor internaţionale pentru preluarea firmelor de publicitate autohtone s-a relansat în ultimul anAgenţiile de publicitate independente din România nu mai sunt cenuşăresele industriei şi atrag privirile reţelelor internaţionale. Unele acceptă avansurile, însă majoritatea preferă actualul statut.
Agenţia independentă Friends Advertising a surprins zilele trecute industria publicităţii cu un anunţ privind preluarea sa de către compania irlandeză International Marketing& Sales Group (IMSG). Deşi cifra sa de afaceri din 2006 nu o situează între primele 20 de agenţii de publicitate, firma din Bucureşti a făcut obiectul unei tranzacţii interesante: acţionarii agenţiei au obţinut 2,5 milioane de euro pentru 70% din acţiuni.
Irlandezii intenţionează să mai cumpere încă trei sau patru agenţii în următoarele 12 luni. În afară de IMSG, în piaţă se mai vorbeşte şi de interesul altor grupuri pentru preluarea unor agenţii autohtone.
Ce spun posibilele ţinte de preluare? Proprietarii Odyssey, care a cumulat anul trecut o cifră de afaceri de cinci ori mai mare decât Friends Advertising, ar putea obţine o sumă pe măsură. Diana Flutur, directorul general al Odyssey, spune că nu există încă interes pentru astfel de discuţii. „Eşti o ţintă atunci când te interesează să fii o ţintă. În imaginea mea, ţinta este o