În funcţie de numărul de participanţi, dar şi de profesor, durată şi amplasare, un program complex de training poate costa între 500 de euro şi 3.500 de euro pentru fiecare angajat. Costul mediu per angajat al programelor de educare a personalului din companiile româneşti a fost, anul trecut, de 92 euro, potrivit studiului Romanian HR Profile 2006, realizat de Business Edu. Sunt însă situaţii în care compania poate plăti chiar şi peste 2.000 de euro pentru un salariat, �
În funcţie de numărul de participanţi, dar şi de profesor, durată şi amplasare, un program complex de training poate costa între 500 de euro şi 3.500 de euro pentru fiecare angajat.
Costul mediu per angajat al programelor de educare a personalului din companiile româneşti a fost, anul trecut, de 92 euro, potrivit studiului Romanian HR Profile 2006, realizat de Business Edu. Sunt însă situaţii în care compania poate plăti chiar şi peste 2.000 de euro pentru un salariat, în cadrul unui singur curs. Este cazul trainingului de vânzări SPIN Selling Skills, importat în România de grupul Trend Consult. „Nu vorbim numai de cursuri în sală, ci de generarea unui număr cât mai mare de experienţe reale, din care participanţii să poată învăţa. În concluzie, costurile diferă în funcţie de stimulii pentru învăţare preferaţi“, spune Mihai Moraru, managing partner al departamentului Sales Academy din cadrul Trend Consult.
Prestigiul şi experienţa trainerului, durata programului, numărul de participanţi sau sala de curs sunt alţi câţiva factori care determină costul unui training. „Unele aspecte pot fi considerate amănunte, dar sunt exact acele lucruri abia perceptibile care îl fac pe cursant să se simtă relaxat, bine-venit, să-l introducă şi să-l menţină într-o atmosferă propice învăţării“, explică Mihaela Pantiş, managing director al com