Vremea calda, cresterea puterii de cumparare a consumatorului si extinderea portofoliului de produse au majorat in prima jumatate a anului, cu 36% cifra de afaceri a Heineken Romania, liderul pietei berii.
Compania a raportat o cifra de afaceri bruta de 120,2 milioane de euro in primul semestru din acest an, ritmul de crestere de 36% depasind cu mult estimarile initiale avansate de filiala locala a producatorului olandez.
Heineken a vandut 2,3 milioane de hectolitri de bere in perioada ianuarie-iunie 2007 , in crestere cu doar 20% comparativ cu primele sase luni ale anului trecut.
"Cresterea in valoare a fost mai mare decat cea inregistrata in volum deoarece vanzarile cele mai mari au fost inregistrate pe segmentul mainstream", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
El a precizat ca aceasta crestere a fost datorata atat consolidarii portofoliului de marci, optimizarii retelei de vanzari si distributie si investitiilor in marketing, cat si conditiilor meteorologice favorabile inregistrate in primul semestru al anului.
Rezultatele raportate de Heineken confirma cresterea peste estimari a vanzarilor de bere. Ursus Breweries a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere a vanzarilor de 31% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce InBev Romania a obtinut o crestere a vanzarilor de 27% fata de rezultatele din prima parte a anului 2006.
Potrivit reprezentantilor Heineken, desi atat Golden Brau, cat si Ciuc si Bucegi au inregistrat in prima parte a anului cresteri ale vanzarilor peste media pietei, Heineken ramane in continuare brandul cu cel mai mare ritm de crestere in portofoliul companiei.
"Heineken a inregistrat o crestere de 40% a vanzarilor in volum in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut", a spus Botterman.
Filiala lo