„Laudat fie Domnul in valoarea premiilor“, satiriza deja scriitorul Karl Kraus inceputurile Festivalului de la Salzburg. intr-adevar, Festivalul, care va implini in 2008 un secol de existenta, este o afacere de milioane, si inca una de succes. Si anul acesta s-au vindut peste 90% din bilete – majoritatea cu luni de zile in avans –, iar nu mai putin de 70% din public este alcatuit din Stammgäste, „abonati“ care viziteaza Festivalul in fiecare an. . in ce priveste finantarea din surse proprii, ea se ridica la peste 70%, dintr-un buget total de 47,4 milioane de euro, in timp ce alte festivaluri abia reusesc sa stringa o treime din aceasta suma. in fine, Festivalul de la Salzburg a prezentat la actuala editie, care s-a desfasurat intre 27 iulie si 31 august, nu mai putin de 180 de spectacole. Ce se ascunde insa in spatele cifrelor si mai ales in culisele de anul acesta? in primul rind, o noua echipa organizatoare.
Noul director general artistic
Jürgen Flimm (66 de ani) a condus intre 1985–2000 Teatrul Thalia din Hamburg si este deja cunoscut publicului Festivalului de la Salzburg, unde a fost director pina acum doi ani. Noul sau contract de la Salzburg expira in 2011. in paralel, el mai conduce si Trienala de la Ruhr.
Pentru stagiunea din acest an, Flimm a ales opera lui Ceaikovski, Evgheni Oneghin, sub bagheta lui Daniel Barenboim, in regia lui Andrea Breth, cu Peter Mattei, Anna Samuil si Ecaterina Gubanova in rolurile principale. De asemenea, directorul Flimm promitea in interviuri ca spectacolul Benvenuto Cellini de Hector Berlioz, dirijat de Valeri Gherghiev si pus in scena de „imaginativul“ Philipp Stölzl, va fi „neobisnuit“, „ciudat, insa frumos“. Drept „extrem de interesanta“ a calificat critica si opera Der Freischütz de Carl Maria von Weber, regizata de tinarul Falk Richter si dirijata pentru intiia oara de Markus Stenz. in fine, Armida