Continuind sa alergam de la o sala la alta, am ascultat Camerata Lysy – ansamblu bun, cu doi solisti romani (excelent violist Bogdan Banu, interesant violonistul Vlad Stanculeasa, cistigator al Premiului III, acordat in concurs de catre juriul prezidat de… profesorul sau, Alberto Lysy, fapt fara precedent si destul de curios…). Octuorul de Enescu a fost cintat minunat, insa restul programului s-a apropiat de divertisment. Filarmonica „Arturo Toscanini“, dirijata de Lawrence Foster, a propus uvertura la opera Forta destinului de Verdi (omagiu marelui Toscanini, la 50 de ani de la disparitie)), apoi in concertul de Ravel am aplaudat si o foarte tinara pianista – Lise de la Salle –, cuceritoare prin tuseu, fluenta, eleganta si verva, pentru ca, in final, orchestra, alaturi de Corul Filarmonicii bucurestene (pregatit de Iosif Ion Prunner) sa ofere o versiune monumentala a Simfoniei III de Enescu, intr-o constructie plina de nerv, dinamism, culoare si anvergura.
Culmea este ca, a doua zi, acelasi ansamblu a sunat cu totul altfel sub bagheta unei celebritati – Emmanuel Krivine –, parcurgind opusuri de Korsakov si Brahms cu o platitudine incredibila.
La 11 septembrie, Ioan Holender a dorit sa sustina un dialog cu personalitati precum Ana Blandiana, Emil Hurezeanu, Horia-Roman Patapievici, Ion Caramitru, Dan Dediu, raportat la evenimentele tragice petrecute in SUA in 2001. Opiniile exprimate au alternat cu un poem recitat de Valeria Seciu si muzica buna interpretata de pianistul Horia Mihail, violonistul Alexandru Tomescu, violoncelistul Razvan Suma, dar si de superba soprana de la Staatsoper Viena, Laura Tatulescu.
Daca la Ateneu, Trio Lipatti din Berlin a propus un atractiv program de secol XX, la Opera Nationala, o sala din nou arhiplina a urmarit Traviata verdiana, in care soprana Natalia Ushakova a fost o provinciala cu voce banala, cu c