350.000 de metri patrati de padure aflata in administrarea Romsilva vor fi expropriati pentru a se continua lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti, la centura Clujului si la trei kilometri din drumul judetean 106 B, potrivit NewsIn.
In conformitate cu un proiect de hotarare elaborat de Ministerul Transporturilor (MT), 64.517 mp de padure din Rifov si Dumbrava, judetul Prahova, vor trece din administrarea Regiei Nationale a Padurilor-Romsilva catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR).
Defrisarea padurilor este necesara pentru finalizarea lucrarilor la tronsonul Bucuresti-Ploiesti si al autostrazii Bucuresti-Brasov. Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km.
Tronsonul a fost impartit pe doua portiuni, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei(19,5 Km) si Moara Vlasiei-Ploiesti (41 km), lucrarile fiind executate de consortiile Pizzarotti &Tirrena si, respectiv, Euroconstruct format din firmele PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Autostrada Bucuresti Brasov va fi corelata cu autostrada Brasov Cluj - Bors si va asigura o legatura directa intre Romania, centrul si vestul Europei. Traseul autostrazii incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.
Potrivit Ministerului Transporturilor, 314.094 mp de padure din comunele Feleacu si Someseni, judetul Cluj, vor trece din administrarea Romsilva la CNADNR pentru realizarea variantei de ocolire Cluj Est.
Centura, cu o lungime de 23,54 km, va fi amplasata in estul municipiului Cluj si va face legatura intre DN 1, la iesirea din localitatea Valcele, si DN1 C, la iesirea din localitatea Apahida.
Un alt proiect de hotarare elaborat de MT presupune trecerea a aproximativ trei kilometri din drumul judetea