Fara indoiala, expozitia Dinspre sticla inspre sculptura a reputatului designer - Decan al Facultatii de Arte Decorative si Design din cadrul UNARTE - Alexandru Ghildus se constituie intr-un eveniment cultural de mare clasa. Apreciam potentialul de galerie buna al Galatecii dar, parca, doar odata cu aceasta etalare de stralucitoare virtuozitate si talent, resursele acestui remarcabil spatiu cultural sunt deplin puse in valoare. Fiecare lucrare dintr-o expozitie care, asa cum sugereaza foarte limpede titlul, descrie traseul artistului de la obiectul de design, in special din sticla optica, catre valentele sculpturii, se decupeaza cu claritate si semnificatie intr-un spatiu generos, deschis, placut si incitant pentru public.
Am putea vorbi in actualul stadiu al creatiei lui Alexandru Ghildus de prezentarea a trei directii de explorare: obiectul riguros, de o frumusete geometrica, cel mai apropiat de formatia sa profesionala si de natura designului, obiectul manifest ca sculptura si o directie mai noua, ansambluri de obiecte-sculpturi, uneori mai pronuntat mimetice, de tip instalationist.
Din prima familie de lucrari, cele tinand de design, fac parte creatii remarcabile, de o finete compozitionala, cromatica si a materialelor utilizate (pretiosul cristal optic, lemn, sticla), de un control al emotiei ce tin de sfera cea mai intensa a sentimentului estetic pe care-l numim eleganta. Astfel sunt: Simfonie pentru patratul de lumina, Simfonie pentru cercul de lumina, unde compozitia abstracta si dinamica poarta ecourile unui El Lissitzky si evoca marea scoala a modernismului, Dorul de transparenta - unde caldura materiala si de culoare a lemnului intra intr-un dialog fascinant cu lumea glaciala, geometrica si riguroasa a cristalului transparent, cu accente policrome, tot geometrice. Lucrarea Mesaj este o piesa de un sofisticat iluzionism, unde functia decor