Caroli Foods, pornita ca o mica afacere de familie, a ajuns in mai putin de 10 ani sa ocupe locul secund in clasamentul celor mai mari producatori, pe o piata aglomerata, evaluata la peste un miliard de euro. Odata cu intrarea in Uniunea Europeana, Caroli simte mirosul schimbarii si prevede maturizarea afacerilor proprii, dar si a pietei de profil. Sa insemne aceasta o evolutie spre listarea la bursa, spre preluare sau spre contractarea de credite?
Caroli Foods, cel de-al doilea mare jucator de pe piata mezelurilor din Romania, ar putea fi listata la bursa pana in 2009, in conditiile in care producatorul tinteste majorarea valorii companiei, cresterea cotei de piata si a volumului de vanzari pe o piata interna dominata in proportie de 60% de patru mari producatori nationali, dar puternic fragmentata la nivelul micilor intreprinzatori din industria de profil.
Haluk Akdemir, directorul general al Caroli Foods, apreciaza ca listarea companiei la bursa, pana in 2009, reprezinta o etapa in evolutia oricarei afaceri care tinteste expansiunea si cresterea valorii, atat pentru actionari, cat si pentru angajati si consumatori.
“Ne gandim ca, intr-un an de zile, sa listam compania la bursa, in conditiile in care piata din Romania, lipsita de profunzime la ora actuala, trebuie sa evolueze. Deocamdata, nu avem nevoie de alte surse de finantare, insa daca ne vom extinde afacerea, suntem deschisi ideii de a apela la credite si la alti investitori”, a declarat acesta pentru Wall-Street.
Anul acesta, Caroli Foods a realizat o cifra de afaceri in usoara crestere fata de preconizarile de la inceputului anului, aceasta ridicandu-se la suma de 129 de milioane de euro, cu 31% fata de valoarea inregistrata in 2006. Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 93 milioane de euro, in crestere cu 50% comparativ cu anul 2005. Succesiunea de majorari peste m