Contractul de preluare a Automobile Craiova încheiat între AVAS şi compania americană obligă noul proprietar să achite statului român încă 28,5 milioane de euro (50% din preţul de cumpărarea a participaţiei) în cazul în care acesta lichidează societatea doljeană în următorii patru ani.
O a doua sancţiune prevede achitarea sumei de 14,25 milioane de euro, echivalentul a 25% din preţul de achiziţie, în situaţia în care la finele celui de al patrulea an producţia de automobile se va situa sub 200.000 de unităţi.
Producţia peste această cifră se penalizează cu 5,7 milioane de euro şi se înjumătăţeşte pentru o producţie cuprinsă între 225.000 şi 250.000 de automobile. Tot cu jumătate din suma plătită pentru pachetul majoritar de acţiuni va fi sancţionată dacă numărul de salariaţi ai uzinei va ajunge sub 500 de persoane, uzina având în prezent 3.900 de angajaţi. Angajamentul celor de la Ford este ca în următorii patru ani cifra acestora să atingă 9.000 de persoane. (L.H.)
Contractul de preluare a Automobile Craiova încheiat între AVAS şi compania americană obligă noul proprietar să achite statului român încă 28,5 milioane de euro (50% din preţul de cumpărarea a participaţiei) în cazul în care acesta lichidează societatea doljeană în următorii patru ani.
O a doua sancţiune prevede achitarea sumei de 14,25 milioane de euro, echivalentul a 25% din preţul de achiziţie, în situaţia în care la finele celui de al patrulea an producţia de automobile se va situa sub 200.000 de unităţi.
Producţia peste această cifră se penalizează cu 5,7 milioane de euro şi se înjumătăţeşte pentru o producţie cuprinsă între 225.000 şi 250.000 de automobile. Tot cu jumătate din suma plătită pentru pachetul majoritar de acţiuni va fi sancţionată dacă numărul de salariaţi ai uzinei va ajunge sub 500 de persoane, uzina având în prezent 3.900 de angajaţi. Angajamentul celor