Producatorul marcilor de bere Tuborg si Carlsberg a inregistrat in sezonul estival vanzari de 40 mil. euro, adica aproape jumatate din cifra de afaceri raportata in 2006.
Compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care detine licenta de imbuteliere pe piata locala a marcilor Tuborg si Carlsberg, a raportat o crestere de 34% a vanzarilor de bere in perioada iunie-august a acestui an, fata de sezonul estival din 2006.
"Aproximativ 82% din vanzarile noastre in aceasta perioada s-au inregistrat pe zona urbana, iar Bucurestiul conduce detasat in topul zonelor cu cele mai mari vanzari de bere, avand o pondere de 22% din total, fiind urmat de zona Moldovei, cu o pondere de 14% in vanzarile noastre", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB, citand studiile agentiei de cercetare MEMRB.
Potrivit estimarilor presedintelui URBB, doar in Bucuresti compania a inregistrat in perioada iunie-august vanzari de aproximativ 8,8 mil. euro. In ceea ce priveste cresterea volumelor de vanzari pe litoralul Marii Negre, in perioada verii, Carlsberg a obtinut o crestere de 20%, Tuborg de 16%, in timp ce volumele Holsten s-au dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totusi, cea mai mare parte a vanzarilor a fost realizata prin intermediul retailului, respectiv 71%, in timp ce doar 29% din productie a fost comercializata prin HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Pe ambele segmente, atat retail cat si HoReCa, s-au inregistrat cresteri de 34% fata de aceeasi perioada a anului trecut in cazul marcilor noastre", a adaugat Shaine, citand aceleasi studii de piata.
Potrivit reprezentantilor companiei, cele mai mari vanzari in acest sezon estival s-au inregistrat in luna august, cand avansul consemnat de URBB fata de august 2006 a fost de 40%. In perioada iunie-august 2007 piata berii a inregistrat o crestere in volum de 46%, i