Inspectia Judiciara a CSM a postat vineri, pe internet, raportul Intocmit dupa controlul la Serviciul de evidenta si organizare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in perioada 1 mai 2006 - 3 mai 2007, ce a vizat structura biroului de organizare si resurse umane.
Potrivit Raportului CSM, inspectorii au verificat evidentele care se tin conform competentei stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al parchetelor, la nivelul Biroului de organizare si resurse umane, constatand ca in majoritatea situatiilor s-au respectat normele in vigoare, dar au fost identificate si situatii in care astfel de evidente nu s-au intocmit, desi erau obligatorii.
Inspectorii CSM sustin in Raport ca, desi era obligatorie o evidenta a concediilor medicale si a persoanelor suspendate din activitate, conform Regulamentului aprobat prin ordinul ministrului justitiei, la nivelul Biroului de organizare si resurse umane s-a apreciat ca obligativitatea evidentierii concediilor medicale este o dispozitie perimata, gresit retinuta in sarcina acestui birou, care ar fi trebuit sa revina Compartimentului contabilitate-administrativ.
De asemenea, s-a constatat ca lipseste o evidenta a statelor de functii si de personal ale Ministerului Public, cu avizul conform al Consiliului Superior al Magistraturii. Din verificarile efectuate la Biroul de organizare si resurse umane reiese ca in perioada 25 octombrie 2004 - 5 martie 2007 nu au fost actualizate statele de functii si de personal, asa cum fusesera stabilite prin ordinul ministrului justitiei la 15 ianuarie 2004.
Dupa completarea statelor de functii si de personal conform solicitarilor ministrului justitiei, noile state au fost inaintate Consiliului Superior al Magistraturii pentru aviz conform.
Potrivit raportului, nu s-au evaluat rezultatele obti