Deşi acest an a fost cel mai prolific pentru hotelierii de pe litoral, după 1990, calitatea serviciilor rămâne principala problemă. Succesul sezonului estival, care tocmai s-a încheiat cu o Deşi acest an a fost cel mai prolific pentru hotelierii de pe litoral, după 1990, calitatea serviciilor rămâne principala problemă.
Succesul sezonului estival, care tocmai s-a încheiat cu o creştere cu peste 25% a numărului de turişti, este pus chiar de operatorii de turism pe seama unei conjuncturi favorabile şi a vremii prielnice, şi mai puţin pe îmbunătăţirea calităţii serviciilor.
Cu toate că investiţiile pe litoral încep să-şi arate roadele, rămân însă anumite probleme a căror rezolvare este posibilă în timp. Calitatea slabă a serviciilor îşi are rădăcinile într-o situaţie care tinde să se acutizeze de la an la an: lipsa personalului calificat, care pleacă pe salarii de câteva ori mai mari să lucreze în străinătate. Pentru a contracara migraţia forţei de muncă, investitorii se văd nevoiţi să majoreze salariile celor care lucrează în domeniu.
Acest lucru se traduce printr-o creştere a tarifelor pachetelor turistice. Specialiştii din domeniu anticipează că, anul viitor, preţurile se vor majora cu 5% - 7%, procent care ar putea merge până la 10% în cazul în care utilităţile şi alimentele vor continua să se scumpească. O parte din creşterea tarifelor anunţată de hotelieri este pusă pe seama creşterii salariilor angajaţilor şi atragerii celor bine pregătiţi.
Lucia Morariu, secretar de stat în turism, a declarat că singura soluţie pe care o au investitorii în turism pentru a nu rămâne fără salariaţi este să le majoreze salariile până la niveluri comparabile cu cele din statele UE. Hotelierii apreciază însă că salariile personalului calificat din industria ospitalităţii vor ajunge la nivelul celor din UE în 8-10 ani, în varianta optimistă", după cum a de