Cu ambiţia de a depăşi CeBIT de la Hanovra, GITEX din Dubai impune consumatorilor arabi modele hi-tech iniţiate de "stilişti" precum cei indieni GITEX Technology Week, organizată de World
Cu ambiţia de a depăşi CeBIT de la Hanovra, GITEX din Dubai impune consumatorilor arabi modele hi-tech iniţiate de "stilişti" precum cei indieni
GITEX Technology Week, organizată de World Trade Center Dubai, a adus o noutate riscantă în societăţile musulmane: defilarea de modele feminine îmbrăcate în gadgeturi hi-tech. În rest, ofertanţi şi clienţi de ITC din toată lumea, dar mai ales din Orientul Mijlociu şi Asia au creat reţele de afaceri viitoare. Sunt de notat şocurile electrice date astfel pieţei libere şi implicarea breslelor şi statelor interesate.
Ajuns la a 27-a ediţie, târgul ITC GITEX din Dubai a fost rebranduit în "săptămână tehnologică", cu trei elemente dedicate unor categorii de public distincte: GITEX Business Solutions, GulfComms şi Consumer Electronics - la care, în vechea şi noua tradiţie negustorească şi comercial globală a fostului port pentru pescari, s-au asociat GITEX Global Conference, GITEX Shopper şi Consumer Electronics Expo.
Organizatorii au raportat 3.300 de companii din 82 de ţări, unele adunate în cele 28 de pavilioane naţionale. Peste 570 de companii se aflau pentru prima oară la GITEX, dar s-au constatat şi absenţe notabile - Microsoft, Toshiba, LG şi IBM au preferat să fie reprezentate de distribuitorii locali sau prin bannere de sponsor. Nici vizitatori n-au prea venit în prima zi. Expozanţii au criticat mutarea târgului care se vrea al treilea din lume la finalul vacanţelor şi începutul Ramadanului; organizatorii au explicat că în noiembrie, când avea loc de obicei GITEX, aşteaptă acum o imensă adunare a dentiştilor...
Alte nume de electronice mondiale s-au simţit mai bine la Dubai decât la Hanovra, unde CeBIT at