Amenajarea pistelor speciale le ia bucureştenilor trotuarele şi le dă în schimb amenzi Pistele pentru biciclişti au început să se înmulţească în Bucureşti. Acestea s-au dovedit
Amenajarea pistelor speciale le ia bucureştenilor trotuarele şi le dă în schimb amenzi
Pistele pentru biciclişti au început să se înmulţească în Bucureşti. Acestea s-au dovedit însă a fi un impediment atât pentru circulaţia pe două roţi, cât şi pentru cea pietonală. Şoferii le ignoră, luându-le drept un loc bun de parcare. Colac peste pupăză, poliţiştii anunţă, începând de săptămâna viitoare, amenzi usturătoare pentru toţi cei care nu iau în serios noile marcaje.
După modelul capitalelor europene Paris şi Viena, primarul general Adriean Videanu a dispus ca în Bucureşti să se marcheze corespunzător piste pentru biciclişti. Prevăzute în Codul Rutier, acestea sunt destinate bicicliştilor şi rolerilor cu prioritate şi ar trebui să aibă 1,5 metri lăţime. Nu mai amintim "detalii" cum ar fi unghiul virajelor.
Piste = parcări
Cu toate acestea, proiectul nu a putut fi lipsit de amprenta în variantă românească. Astfel, cele mai multe dintre pistele marcate se termină brusc, la mijlocul traseului, virajele sunt suficient de abrupte încât orice biciclist s-ar putea crede la un concurs de îndemânare, nu la o simplă plimbare. Dar acestea sunt obstacole infirme pe lângă stâlpii de electricitate sau de parcare plasaţi în mijlocul pistei sau chiar tonete de ziare şi nelipsitele maşini.
În varianta bucureşteană, amenajarea pistelor s-a făcut cu "economie", lăţimea acestora fiind departe de cea din capitalele europene. "Să dea peste oamenii ăştia bătrâni bicicliştii, de asta au făcut pistele? Prost cap a avut primarul ăsta, dacă el le-a făcut", şi-a vărsat năduful Ion Stoianov, 55 de ani, vânzător la o tonetă de ziare de pe Iuliu Maniu.
Mai nou, Poliţia Rutieră a a