Foto: Evz
Dupa 48 de luni de investitii si angajari la Craiova, americanii pot schimba obiectul principal de activitate al companiei si pot modifica numarul de angajati pe care il vor avea la fabrica din Oltenia.
Ford poate hotari chiar lichidarea companiei preluate, in termen de patru ani, cu conditia sa plateasca autoritatilor romane jumatate din suma achitata pentru preluarea pachetului de 72,4% din actiunile Daewoo Craiova.
O penalizare de 28,5 milioane de euro va fi aplicata companiei Ford daca numarul de salariati ai uzinei va ajunge sub 500 de persoane. Daca numarul angajatilor va scadea sub 2.500 de persoane,
Ford s-a angajat sa despagubeasca statul roman cu 11,4 milioane de euro si cu 5,7 milioane de euro daca numarul acestora va fi sub 3.000 de salariati. Acum, la Craiova lucreaza 3.900 de angajati.
250.000 de masini pe an
Americanii risca sanctiuni si in cazul in care nu isi ating marja de productie stipulata in contract. Aceasta marja nu este insa cea anuntata de oficialii Comisiei de privatizare, adica 300.000 de masini produse anual, ci cu 50.000 mai mica, si aceasta dupa al patrulea an de investitie (din 2011).
Nivelul de 300.000 de masini este specificat, dar nu ca obligatie. In contract se arata doar ca Ford va incerca sa faca toate eforturile pentru atingerea acestui volum.
Gradul de integrare a productiei Ford, stabilit prin contract, este de 60%, adica 60% din piesele folosite de producator pentru o masina ar trebui sa provina de la firme romanesti. Totusi, in cazul nerespectarii acestui coeficient, intelegerea nu stipuleaza niciun fel de sanctiuni.
Gaj pentru obligatiile de mediu
Dupa patru ani, compania din SUA va putea chiar instraina titlurile detinute la Craiova, pana la implinirea acestui termen singura modalitate de cesiune a actiunilor f