Rolul bărbaţilor şi cel al femeilor din societatea modernă s-au schimbat aproape complet faţă de conceptul clasic. Curios este că această inversare de roluri nu se mai manifestă doar la nivelul cuplului, ci, mai nou, fenomenul apare şi când vine vorba de cumpărături.
Femeile care poartă cravate sau bărbaţii care obişnuiesc să se dea cu ruj nu mai sunt de mult tabuuri sociale, ci sunt doar „aspecte“ ce nu fac altceva decât să confirme faptul că simţul estetic al ambelor sexe este pe zi ce trece mai puternic. Acest fapt îi cam pune pe gânduri pe producători şi pe comercianţi, care nu au decât să facă presupuneri dacă această tendinţă este doar un foc de paie sau este suficient de puternică încât să dureze mult timp de acum înainte.
Bărbaţii, amatori de produse cosmetice
Un raport dat publicităţii de administratorii magazinului virtual Interpark arată că în ultimii trei ani numărul bărbaţilor care achiziţionează produse cosmetice a crescut cu 13 la sută, iar cel al femeilor care cumpără echipamente sau accesorii sportive, cu nouă la sută. Raportul a mai menţionat că în ultimii doi ani vânzările de bijuterii pentru bărbaţi au crescut cu 40 la sută, ceea ce deschide un nou culoar „de mijloc“ pentru comercianţi. „Înainte de această perioadă de schimbări, existau tot felul de produse cosmetice pentru doamne, potrivite tipurilor de ten ale acestora, însă acum producătorii nu s-au mai limitat la acestea, ci au scos pe piaţă linii de cosmetice dedicate în totalitate bărbaţilor“, a precizat Kim Sun-ae, purtătoarea de cuvânt a Interpark. Aceasta spune că până nu de mult loţiunile autobronzante se vindeau cel mai bine, însă măştile faciale şi produsele de curăţare a feţei câştigă teren. Bărbaţii cu vârste între 20 şi 30 de ani sunt cei mai „fideli“ cumpărători de autobronzant, pudră, rimel sau ruj pentru domni, însă nici cei trecuţi de 40 de ani n