Producătorul american de automobile Ford va numi, până la preluarea acţiunilor la Automobile Craiova, trei sau patru observatori în echipa de conducere. Aceasta va fi condusă de un expert în producţie de automobile, Dionisos di Campos.
După preluare, Ford intenţionează să menţină actuala echipă formată din specialişti români pe care o va suplimenta cu experţii proprii. Negociatorul-şef al Ford, Lyle Watters, a declarat că la Craiova se va produce
un automobil nou, destinat pieţei europene.
Totodată, Watters a precizat că la uzina de la Craiova Ford nu va aduce liniile tehnologice utilizate la fabricile din SUA ale producătorului auto. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va trimite Comisiei Europene (CE), până la sfârşitul lunii octombrie, notificarea tranzacţiei prin care Ford a preluat 72,4% din capitalul Automobile Craiova. "Notificarea va fi trimisă în cursul lunii octombrie. Există trei colective care lucrează în prezent la documentaţia destul de elaborată, inclusiv contractul de privatizare şi tot ce se referă la acordarea ajutoarelor de stat", a declarat preşedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu.
Comisia de privatizare a impus ca termen limită de transmitere a notificării data de 30 octombrie, a spus Vlădescu. El a afirmat că finalizarea tranzacţiei va avea loc după aprobarea autorităţilor de la Bruxelles şi după ce vor fi îndeplinite condiţiile de prefinalizare din contractul de privatizare. Printre acestea se numără acordul cu General Motors pentru furnizarea de piese de schimb şi componente pentru autoturismele Daewoo fabricate la Craiova şi avizul Ford în ceea ce priveşte concentrarea economică din partea autorităţilor de concurenţă.
Preşedintele Comisiei de Privatizare a apreciat că preţul obţinut la privatizarea Ford nu trebuie considerat de către analişti ca fiind singurul beneficiu pent