În 2003, statul român a atribuit contracte de zeci de milioane de euro firmei elene PROODEFTIKI. Singură sau în asocieri joint-venture cu alte firme, societatea trebuia să modernizeze zeci de kilometri de drumuri naţionale. În 2007, unele contracte sunt reziliate, iar statul, dacă va avea bani de recuperat, va trebui să meargă la Atena.
În 2003, consorţiul grec J/V PROODEFTIKI SA - ATHENA SA a câştigat licitaţia pentru modernizarea a circa 30 de kilometri de drum, pe DN 66 Filiaşi - Ciochiuţa, în valoare de 21,48 milioane de euro. În proporţie de 75%, finanţarea provine din fonduri ISPA, restul de 25% fiind contribuţia statului român. Durata contractului de execuţie era de 26 de luni, cu o perioadă de garanţie de 24 de luni. Din motive financiare, grecii nu s-au ţinut însă de termenele din contract. În prezent, nici măcar trei sferturi din lucrare nu sunt executate, după cum au precizat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „Execuţia este finalizată în proporţie de 69%, dar contractul a fost reziliat. În prezent, calculăm termenii financiari ai despărţirii“, a declarat Daniela Vovec, şefa Serviciului implementare contracte din cadrul CNADNR.
Sotirios Arnaoutis, unul dintre împuterniciţii firmei, a declarat recent că statul ar cere de la firmă despăgubiri de 3.000.000 de euro şi ar obliga-o să facă pe cheltuiala proprie unele lucrări, pentru siguranţa circulaţiei. În cazul unor neînţelegeri financiare, statul va trebui să se judece cu această firmă.
Capital social zero, pierderi de miliarde
Trebuie spus că, încă din 2003, mai mulţi colaboratori ai firmei au susţinut că grecii sunt neserioşi. Dovadă sunt problemele financiare şi faptul că rareori dai pe la Craiova de împuterniciţii firmei, care nu te lămuresc prea mult de cum decurge derularea contractului. Iată şi câteva date