Cea de-a XVIII-a ediţie a Festivalului şi Concursului Internaţional George Enescu s-a incheiat de doar căteva ore. Impresiile sunt prea puternice şi prea proaspete pentru o decantare valorică exactă.
Sunt incă sub puternica impresie a cantatei Carmina Burana de Carl Orff, sub bagheta minunată a lui Ion Mariş şi cu concursul unui ansamblu de mare reputaţie, Filarmonica din München. Cu o zi inainte m-a incăntat spectacolul oferit de compania de balet Bejart.
CONCERTE MEMORABILE. Festivalul a inceput la 1 septembrie, in urmă cu exact trei săptămăni pline de emoţie, surpriză, incăntare şi⦠puţine decepţii. Evoc concertele ce s-au păstrat in prim-planul memoriei - ordinea nu are nici un fel de importanţă! Intăi, orchestrele simfonice: Filarmonica din Oslo, dirijată de Jukka - Pekka Sasaraste, cu programul Stravinsky, Enescu - Suita a III-a pentru orchestră - Bartok şi Ravel: Orchestre de Paris şi dirijorul Christoph Eschenbach cu Debussy şi, extraordinar! - Dvorak; Filarmonica Arturo Toscanini şi Lawrence Foster cu Enescu - Simfonia III: Filarmonica din München cu Ion Marin căntănd Enescu - Simfonia I, Hindemith, Prokofiev şi Orff; Orchestra Naţională Rusă, condusă, pe rănd, de Charles Dutoit şi Cristian Mandeal; şi Valery Gergiev cu a sa Rotterdam Philharmonic Orchestra in Mahler; şi Enescu - Suita pentru orchestra nr. 2.
SUB CUPOLA ATENEULUI. Concertele camerale de noapte de la Ateneul Romăn au oferit unei săli arhipline programe de mare fineţe şi rafinament: incep cu Cristian Mandeal, Orchestra de cameră a Filarmonicii George Enescu şi monumentala Artă a fugii de J.S. Bach/ Erich Bergel; apoi, Europa galante, condus de Fabio Luisi, Ansamblul Hesperion XXI, condus de Jordi Savaal, şi Münchener Bachsolisten, dirijor Gerd Schaller. Virtuozii din Bucureşti, sub bagheta lui Paul Goodwin; Zukerman Chamber Players - care au i