Mihai Grecu, director general al companiei, afirma ca largirea este necesara deoarece portiunea va fi folosita atit de persoanele care calatoresc catre Valea Prahovei, cit si de cele care vor circula in directia Moldova. „Traficul este ridicat, respectiv intre 30.000 si 60.000 de autovehicule zilnic pe sens“, spune directorul general.
Conducerea companiei asteapta de la constructori ofertele de pret, insa nu este dispusa sa plateasca pretul solicitat de acestia, superior celui unitar, convenit initial in contractele semnate. „Estimam un pret suplimentar de 3,2 milioane de euro pe kilometru“, afirma reprezentantul uneia dintre firmele care participa la proiect. Pretul i se pare mare lui Mihai Grecu.
„Este mult. Nu vom accepta decit o crestere de pret proportionala. Ginditi-va ca, in proiectul initial, autostrada are o latime de 27 de metri, iar doua benzi in plus, cite una pe fiecare sens, vor mai adauga doar sapte metri“, ne-a declarat acesta.
Dupa socotelile directorului general al CNADNR, majorarea de pret va corespunde volumului de lucrari efectuate suplimentar si preturilor unitare stabilite pe fiecare tip de lucrare.
Costul initial prevazut pentru construirea sectorului Moara Vlasiei-Ploiesti a fost de aproape 200 de milioane de euro pentru 42 de kilometri.
Valoarea unitara pe kilometru cu care asocierea EuroConstruct Trading 98, UMB Spedition si Pa&Co a cistigat licitatia pentru acest tronson este inferioara celei solicitate de firmele Tirena Scavi si Pizzarotti, respectiv 180 de milioane de euro pentru cei 19,5 kilometri care separa Bucurestiul de Moara Vlasiei.
Diferenta a fost justificata de oficialii Ministerului Transporturilor prin faptul ca pe o portiune de sapte kilometri, imediat dupa iesirea din Bucuresti, autostrada va avea trei benzi si va fi iluminata pentru a corespunde clasifi