» Primul "velomars" din Bucuresti a scos din sarite pe toata lumea, mai putin pe biciclisti, care s-au bucurat ca, pentru o jumatate de ora, au putut goni in voie, cu protectia Politiei, pe strazile Capitalei.
» Conform organizatorilor, romanii au o perceptie negativa fata de biciclisti, acestia din urma sfarsind prin a nu fi respectati nici de conducatorii auto, nici de pietoni.
» In Bucuresti, au aparut primele trasee pentru biciclisti, dar care nu sunt conforme normelor europene; in plus, pistele sunt ignorate de pietoni sau devin locuri de parcare.
Soferii si-au iesit din minti. In jur de douazeci de minute au asteptat sa treaca vreo doua-trei sute de biciclisti. Au claxonat isteric pentru ca, oricum, altceva nu prea aveau ce sa faca: rolul politistilor era tocmai de a le asigura biciclistilor culoar – pe Kiseleff, care a fost inchis intre Arcul de Triumf si Piata Victoriei, pe Victoriei, pe Bulevardul Libertatii, pana la Terasa Uranus din Rahova. O batranica grozav de nemultumita l-a luat la rost pe un agent stradal, spunand ca nu a pomenit in viata ei asa ceva, in timp ce biciclistii au trait un amestec de sentimente: razbunare, satisfactie, mandrie, sansa de a merge pe mijlocul strazii ziua in amiaza mare.
Cam asta a fost "velorutia", mica revolutie pe doua roti, desfasurata sambata, de ziua Bucurestiului (548 de ani de atestare documentara).
Sunt pareri cum ca e absurd sa bulversezi circulatia o zi intreaga doar pentru ca biciclistii sa-si reclame drepturile. Altii cred ca, de fapt, in afara de gustul de razbunare fata de soferii aflati in trafic, "velorutia" de sambata nu le va mai aduce mare lucru biciclistilor din Capitala. Poate doar un mai mare capital de antipatie in fata conducatorilor auto. Ambele puncte de vedere sunt justificate. Dar, pana la urma, trebuie sa recunoastem si asta, indiferent in ce t