Preşedintele Deloitte România, George Mucibabici, susţine că auditul are o pondere de 50% în veniturile companiilor de profil, dar, în viitor, acest procent va scădea pe fondul dezvoltării
Preşedintele Deloitte România, George Mucibabici, susţine că auditul are o pondere de 50% în veniturile companiilor de profil, dar, în viitor, acest procent va scădea pe fondul dezvoltării consultanţei financiare
Datorită efervescenţei pieţei şi a ritmului extrem de dinamic al mediului de business, economia românească creşte cu rate superioare ţărilor celor din regiune. Iar tendinţa se va menţine pe o perioadă de minim cinci ani.
Boomul investiţiilor străine din ţara noastră, datorate în mare parte şi integrării în Uniunea Europeană, nu rămâne fără consecinţe asupra pieţei de consultanţă. Noi tipuri de consultanţă încep să prindă teren, în condiţiile în care segmentul de business se dezvoltă în ritm accentuat.
Chiar şi în aceste condiţii, cunoştinţele oamenilor de afaceri despre importanţa consultanţei în evoluţia unui business se află la un nivel destul de scăzut. "Comparând cu piaţa europeană, putem constata că în celelalte ţări produsele sunt mai diverse şi mai sofisticate.
În România, piaţa de business deţine cunoştinţe nu foarte bogate despre toate avantajele pe care le poate oferi un serviciu bun şi complet de consultanţă", a declarat, pentru "Adevărul", George Mucibabici, preşedintele companiei de consultanţă, Deloitte România.
România, peste ţările din Europa Centrală
În opinia sa, pe fundalul creşterii economice, consultanţa de afaceri va fi solicitată atât de către noile societăţi locale, cât şi de cele internaţionale, de-a lungul proceselor de restructurare şi reorganizare. "Comparând ţările din Europa Centrală şi de Est, vedem că, pe lângă ţări precum Ungaria, Rusia, Estonia şi Slovacia, România este o altă ţară într-o cre