Anexele rămase secrete ascund formulele prin care vor fi împărţite activele uzinei de automobile Oficial, americanii vor să preia doar ceea ce au nevoie pentru producţia de automobile.
Anexele rămase secrete ascund formulele prin care vor fi împărţite activele uzinei de automobile
Oficial, americanii vor să preia doar ceea ce au nevoie pentru producţia de automobile. Pentru a justifica preţul modic oferit, au transmis că nu au nevoie de terenurile şi alte clădiri conexe activităţii principale. Păstrarea la secret a anexelor arată însă că nu s-a stabilit cât de mari sunt "nevoile" americanilor.
"Va fi ceva ce nu s-a mai văzut până acum la noi", spunea în urmă cu două săptămâni Sebastian Vlădescu, şeful Comisiei de privatizare de la Automobile Craiova (ACSA), referindu-se la formula aleasă pentru vânzarea companiei.
La acel moment începuse să se vehiculeze că americanii vor să producă automobile la Craiova, dar dacă se poate, ar vrea să dea cât mai puţin pe active. Aşa s-a născut formula împărţirii activelor în "principale", care folosesc producţiei propriu-zise de automobile, respectiv conexe (spre exemplu, imobiliare, fabrica Mecatim Timişoara) de care nu au nevoie pentru "afacerea de bază".
Din start însă, situaţia e complicată: statul vinde 72% din ACSA care are 49% din uzină (Daewoo Automobile) şi mai deţine Mecatim Timişoara (fosta Lăstun). Iar la uzina Daewoo, restul acţiunilor este deţinut de... uzină (după ce statul i-a cedat partea pe care a cumpărat-o de la coreeni).
Construcţiile avocăţeşti găsite pentru descâlcirea situaţiei par şi mai încâlcite cât timp lipseşte cheia - anexa nr. 3 - "Procesul de restructurare". Această anexă, împreună cu lista cu bunurile principale, respectiv lista cu activele conexe, sunt piesele grele ţinute departe de ochiul publicului. În total, sunt nepublicate 21 de anexe.
Fuziune, d