Mii de bucureşteni au bătut la picior sămbătă noaptea zonele centrale ale Capitalei, ca să petreacă prima ediţie a evenimentului "Noaptea Albă". Din program nu a lipsit nimic. In Piaţa Constituţiei au fost concerte, proiecţii cu laser, scene de artă urbană, dar şi momente create pe loc de prezentatori, ca să-şi evidenţieze mai bine glumiţele şi spiritul ludic.
Maratonul "Nopţii Albe", eveniment organizat de Primăria Capitalei şi ArCuB, s-a consumat aşa. Petrecerea s-a ţinut in Piaţa Constituţiei, unde pe trei scene special amenjate au căntat atăt trupe autohtone, cunoscute de publicul larg (Proconsul şi moldovenii de la Zdob şi Zdub), dar şi formaţii internaţionale (Le Arti per via, Malabar, Saltimbaco Italiano), inedite prin faptul că işi pun in scenă show-ul, intr-un registru uşor nonconformist. Astfel, o trupă ne-a dovedit că se poate cănta la fel de bine din tobe, saxofon sau alte instrumente, nu numai din poziţia ce presupune picioarele pe pămănt şi spatele drept, dar şi suspendat de nişte frănghii in aer, in poziţie paralelă cu solul. Iar o femei-circar - dintr-o formaţie care era imbrăcată cu haine de păpuşi şi făcea acrobaţii cu picioroange - ne-a arătat că plictiseala poate apărea şi la inălţime, pe un cerc suspendat de o gărgăriţă uriaşă. După cum s-a putut observa la femeia-circar, metodele antiplictis la care recurgi atunci cănd eşti la inălţime nu diferă mult de cele de pe pămănt: te poţi apleca uşurel pe spate, pănă ce auzi discuţiile din spatele scenei, şi să participi căteva minute la ele.
Decorul petrecerii a fost completat de proiecţii gigantice cu artă urbană, fotografii sau grafică, pe zidurile Palatului Parlamentului.
MIRESE ŞI RITMURI DIN CONGO. In toiul spectacolului, cănd nici măcar măna pusă ştreşină la frunte nu te mai ajuta să cuprinzi mulţimea cu privirea, muzica formaţiei suspendate a fost oprită b