Kraft Foods Romania, cel de-al doilea mare jucator de pe piata dulciurilor din Romania, a inregistrat, in primele sapte luni ale anului, o crestere a volumului de vanzari pe segmentul ciocolatei de 25% in volum, respectiv 30% in valoare, fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor emise de companie.
In primul semestru, piata ciocolatei a crescut cu peste 10% in volum si cu 17% in valoare, fata de perioada similara a anului precedent, potrivit datelor publicate de AC Nielsen.
Evaluata anul trecut la peste 186 de milioane de euro, Kraft Foods Romania este lider pe piata ciocolatei, cea mai vanduta marca a sa, Poiana, inregistrand vanzari de peste 350 de milioane de tablete de la lansarea sa, in 1995, si pana in prezent. Conform studiilor GFK din luna august 2007, peste 80% dintre consumatorii romani spun despre Poiana ca este cea mai cunoscuta marca de ciocolata din Romania.
“Dezvoltarea portofoliului nostru, avand la baza studii minutioase de marketing, inovatia si intelegerea nevoilor consumatorilor constituie cheia succesului nostru”, a declarat Peter Mueller, directorul General al Kraft Foods Romania.
In Romania, consumul mediu inregistrat anul trecut a fost de 1,9 kg de ciocolata/ cap de locuitor, ceea ce inseamna ca 88% din populatia tarii mananca ciocolata. Dintre consumatori, mai mult de jumatate, adica aproximativ 60%, sunt femei. Alaturi de ciocolata Poiana, Kraft Foods Romania a mai adus pe piata romaneasca cafeaua Jacobs, crema de branza Philadelphia si ciocolata Milka.
Cei mai multi jucatori din piata mizeaza pe segmentul premium al pietei de profil, sectorul cu cea mai buna evolutie din domeniu. Cu toata acestea, consumul de tablete de ciocolata a scazut in ultimul an pe fondul orientarii publicului tanar spre batoanele de ciocolata si spre praline, mult mai usor de consumat.
Principalii jucatori de pe