Obţinerea acordului de la Bruxelles ar putea duce la ieşirea din graficul convenit cu Ford. Prin contract, vânzătorul (statul) are termen ca până la jumătatea lunii decembrie să aducă Obţinerea acordului de la Bruxelles ar putea duce la ieşirea din graficul convenit cu Ford.
Prin contract, vânzătorul (statul) are termen ca până la jumătatea lunii decembrie să aducă "autorizarea satisfăcătoare" de la Comisia Europeană că poate acorda ajutoare de stat. Dar, de-abia la sfârşitul lui octombrie va pleca notificarea către Bruxelles, adică la aproape două luni de la semnarea contractului cu Ford.
Contractul semnat pe data de 12 septembrie spune clar: finalizarea operaţiunii de vânzare-cumpărare este condiţionată de îndeplinirea unor condiţii pentru prefinalizare. Printre acestea este trecută furnizarea de către vânzător (stat) a dovezii că GM Daewoo Auto &Technology a oferit o confirmare satisfăcătoare uzinei de la Craiova că îşi poate respecta obligaţia de a furniza piese de schimb pentru automobilele Daewoo fabricate. Practic, trebuie adusă confirmarea că uzina beneficiază în continuare de contractul de licenţă pentru tehnologie din decembrie 2005.
O altă condiţie prevede că vânzătorul trebuie să aducă dovada că Legea pentru aprobarea contractului cu Ford şi contractul în sine au fost "în mod corespunzător notificate pentru analiza ajutorului de stat Comisiei Europene, iar Comisia Europeană a emis o autorizare satisfăcătoare privind acordarea ajutorului de stat, în termen de trei luni de la data semnării".
Prima condiţie prezentată nu pare să pună probleme deosebite: GM - de unde provin majoritatea componentelor -, dar şi Ford au interesul să continue furnizarea de piese de schimb pentru cele circa 200.000 de proprietari de autoturisme Daewoo. Statului român îi rămâne practic rolul de a face legătura între interesele celor doi producători amer