Prima locomotivă din lume TRAXX P160 diesel-electrică fabricată de Bombardier a fost livrată către Autoritatea Locală de Transport a Saxoniei Inferioare, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), spre exploatarea companiei de transport feroviar Metronom. Bombardier Transportation a dezvoltat, a proiectat şi a construit în timp record noua variantă diesel-electrică (DE) a reputatei familii TRAXX, adică în 700 de zile de la atribuirea contractului de către LNGV în septembrie 2005 la recepţia finală din Bremervörde, Germania.
Conform unui comunicat al companiei, noua locomotivă va fi folosită pentru circulaţia cu călători pe ruta de la Bremervörde la Hamburg şi Neugraben de către EVB GmbH (Compania Feroviară şi de Transport Elbe-Weser S.R.L.) pentru o perioadă de trei luni, începând cu 3 septembrie 2007. Ruta va fi deservită de rame de tren prevăzute cu vagoane supraetajate livrate de Bombardier. Din decembrie, trenurile vor începe operaţiuni de scurt parcurs pentru metronom pe ruta regională de transport rapid ce leagă oraşul Hamburg de Stade şi Cuxahven.
"Sunt foarte mândru de faptul că am realizat o adevărată premieră mondială într-un timp atât de scurt şi vreau să mulţumesc tuturor celor care au contribuit", a subliniat Peter Ammann, director de vânzări, Divizia de Locomotive, Bombardier Transportation. "Acum putem oferi o familie de produse - respectiv locomotive, completă şi integrată, ce este unică pe piaţa internaţională".
Dr. Carsten Hein, director tehnic la Metronom, a declarat: "Suntem încântaţi de vehiculele Bombardier; clienţii noştri apreciază cu adevărat confortul şi fiabilitatea trenurilor. Noile locomotive diesel-electrice vor avea o contribuţie vitală în îmbunătăţirea continuă a serviciilor noastre".
Construcţia modulară a fost un factor important în obţinerea termenului scurt de livrare şi a contribuit, de asemenea,la îna