Pretul de pornire al Logan MCV este de 8.900 de euro, iar in primele opt luni ale anului au fost exportate in Europa 40.655 de masini.
Francezii si germanii au de asteptat trei luni pentru modelul break de la Mioveni.
Termenul de livrare pentru Logan, automobil conceput pentru pietele emergente, ajunge in prezent in tarile din Europa de Vest la mai mult de trei luni si poate ajunge in unele cazuri chiar la cinci luni, perioade comparabile cu termenul de asteptare pentru un automobil premium personalizat.
Daca in estul Europei cele mai mari cereri sunt inregistrate pentru varianta berlina, in vest se comanda cu preponderenta modelul MCV (break), lansat la inceputul anului. Vanzarile modelului in primele opt luni ale anului reprezinta 62% din cele peste 50.000 de unitati Logan vandute pe aceste piete.
"Este adevarat ca termenul de livrare este destul de mare in prezent. Avem comenzi peste estimari pentru modelul MCV, iar de la realizarea comenzii pana la livrare trec mai mult de 3 luni", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Cererea pentru modelul break produs la Mioveni a culminat in aceasta vara cu o ruptura de stoc, antrenand intarzieri de mai mult de cinci luni pentru livrare. Cauza scaderii cu 87% a exporturilor de Logan MCV in luna august se explica si prin faptul ca in aceasta perioada activitatea uzinei se sisteaza, angajatii intrand in concediu de odihna.
Pentru a reduce termenul de livrare sub doua luni in 2008, Automobile Dacia a anuntat ca va creste capacitatea de productie de la 235.000 la 350.000 de unitati pe an si va transfera o parte a fabricatiei de berline la fabrica Logan din Maroc.
"Se realizeaza investitii, iar cadenta de productie a modelului MCV va creste in perioada urmatoare de la 930 de unitati pe zi cat este in acest moment. Este insa greu de estimat cand s