Oameni de publicitate, de branding şi de PR din Europa vor dezbate timp de două zile (27-28 septembrie), la Palatul Parlamentului, tendinţele actuale în domeniul comunicării. Este prima ediţie Oameni de publicitate, de branding şi de PR din Europa vor dezbate timp de două zile (27-28 septembrie), la Palatul Parlamentului, tendinţele actuale în domeniul comunicării. Este prima ediţie a unui summit european organizat de Asociaţia Internaţională a Publicităţii (IAA), filiala din România.
Ideea organizării summitului la Bucureşti a venit în 2006, când oficialii IAA Worldwide, organizaţie neguvernamentală ce reuneşte agenţii şi clienţi de publicitate, şi-au dat seama că problemele care se pot dezbate la un summit mondial sunt foarte vagi şi nu ating subiecte complete ale breslei.
Astfel, s-a luat decizia de organizare a unei reuniuni europene în care să se discute aplicat problemele industriei. IAA Europa a organizat o licitaţie (pitch) pentru a stabili locul acestui summit. S-au înscris în competiţie filialele IAA din România, Rusia şi Ungaria.
În aprilie 2007, IAA Europa a ales ţara câştigătoare: România. Victor Dobre, directorul executiv al IAA România, spune care au fost motivele acestei alegeri: România este a doua ţară ca mărime din Europa de Est şi înregistrează cel mai rapid ritm de creştere din punct de vedere al investiţiilor străine.
În cele două zile ale summitului vor fi discutate trei teme importante pentru industria mondială: comunicare strategică şi cercetarea de piaţă, legislaţie şi autoreglementare şi responsabilitate social-corporatistă. "Summitul vine într-un moment critic al advertisingului în Europa şi în lume, în general. În România, criza nu se resimte, pentru că încă mai avem până să ajungem acolo.
Această criză constă în fragmentarea accentuată a canalelor de comunicare. Toate aceste provocări trebuie abordate