Fluctuaţia personalului din domeniu îi exasperează pe hotelieri, care vor să angajeze oameni din Moldova şi Asia. După ani buni în care problema personalului a tot fost neglijată, turismul Fluctuaţia personalului din domeniu îi exasperează pe hotelieri, care vor să angajeze oameni din Moldova şi Asia.
După ani buni în care problema personalului a tot fost neglijată, turismul autohton se confruntă cu o adevărată criză în domeniu. Unii patroni de hoteluri au anunţat chiar că vor să vândă unităţile, pentru că nu mai vor să fie la "mâna salariaţilor". "Dictatura" angajaţilor din turism se înteţeşte, cu toate că procentul celor nepregătiţi în domeniu variază între 50 şi 60%.
Dacă aţi fost nemulţumiţi de felul cum aţi fost trataţi de chelneri, cum vi s-a răspuns la recepţie sau cum se poartă, în general, angajaţii unui hotel, să ştiţi că este mai mult decât posibil ca acest comportament să se datoreze lipsei de pregătire a acestora.
Operatorii din turism spun că fluctuaţia mare de personal şi slaba pregătire riscă să se acutizeze, chiar în condiţiile în care salariile cresc. Linica Stan, directorul general THR Marea Neagră, apreciază că remuneraţia din turism va ajunge la nivelul din UE abia peste opt ani, după majorări succesive. În aceste condiţii, operatorii îşi îndreaptă atenţia spre cursuri de calificare la locul de muncă, importul de personal din ţări mai mult sau mai puţin apropiate şi creşteri salariale pe măsura posibilităţilor.
Tentaţia unui loc de muncă mai bine plătit într-unul din statele UE sau pe vase de croazieră este însă greu de contracarat. Astfel încât fluctuaţia anuală de personal calificat merge şi până la 80%, chiar şi la unităţi care nu sunt afactate de o sezonalitate accentuată, precum cele din Capitală. "Situaţia este dezastruoasă.
Cea mai grea problemă este cea a personalului: pentru că, după integrarea în UE,