ING Fond de Pensii a strans 178.251 de semnaturi pentru pensiile private obligatorii (pilonul II) in prima saptamana de functionare a sistemului. Cifra de 178.000 reprezinta aproape 18% din targetul de peste un milion de clienti stabilit pentru intreaga perioada de patru luni, conform reprezentantilor ING.
Aviva a semnat 65.000 de contracte in prima saptamana, au declarat pentru ZF reprezentantii companiei.
ING spera sa isi atinga targetul de vanzari in urmatoarea luna si jumatate, cand estimeaza ca marea majoritate a pietei va fi deja accesata de agentii autorizati sa vanda aceste produse.
Un milion de clienti inseamna aproximativ 30% dintr-o piata estimata la 3 milioane de clienti (in perioada celor patru luni de aderare initiala), ambitii asemanatoare cu ING declarand si Allianz-Tiriac, Aviva si BCR.
La nivelul intregii piete, numarul agentilor de vanzare autorizati era ieri de aproape 190.000, din care peste 41.000 lucreaza direct pentru ING. Compania are pana acum cea mai numeroasa forta proprie de vanzare de pe piata, fiind urmata la distanta de Aviva (care lucreaza prin brokerul propriu AAV, cu 30.000 de agenti) si Allianz-Tiriac Pensii Private (peste 22.000 de agenti).
Produsul de pensii private obligatorii al ING este vandut atat de agentii din forta directa de marketing (care include si reteaua ING Bank) dar si de agentii a 20 de brokeri de pensii private, cu care ING are contracte de distributie.
Ce inseamna exact 178.000 de semnaturi intr-o saptamana? Din moment ce ING a pornit pe 17 septembrie cu o forta de vanzare autorizata de 34.000 de agenti, nivelul atins in prima saptamana inseamna ca fiecare agent a semnat cate un act de aderare in fiecare din cele cinci zile lucratoare ale saptamanii trecute.
Tot ieri, FinCop, unul dintre cei mai mari brokeri de pe piata pensiilor private, a anuntat vanzari de circa 40.00