Piata locala de AfH (Away from Home) estimata, in prezent, la 10 milioane de euro, inregisteaza o crestere anuala de 20-30% si reprezinta un sfert din valoarea totala a pietei de profil din Europa Centrala si de Est, conform estimarilor companiei Paper Plus, liderul segmentului in Romania.
Romania se afla pe locul secund, dupa Polonia, a carei piata valoreaza 15 milioane de euro, cele doua tari contribuind cu aproape 50% la valoarea totala a pietei de AfH din Europa Centrala si de Est.
Reprezentantii companiei preconizeaza ca in conditiile in care piata interna isi va mentine actualul ritm de majorare a valorii, in 2-3 ani aceasta va ajunge la valoarea actuala a celei din Polonia.
“In ultima perioada, piata locala de AfH a cunoscut o dezvoltare extraordinara, ceea ce se reflecta si in rezultatele inregistrate de Papes Plus. Integrarea in Uniunea Europeana a avut o contributie foarte mare la aceasta crestere deoarece instirutiile si unitatile din HoReCa au fost nevoite sa se conformeze normelor europene, care impun dotarea spatiilor publice cu echipamente elementare de igiena personala”, a declarat Marian Ivan, director general al Paper Plus.
Piata de profil din Romania are un mare potential de crestere, aceasta aflandu-se doar intr-o faza incipienta de dezvoltare, cu un ritm de crestere de 20-30% anual, de 10 ori mai mare decat cel inregistrat de pietele mai stabile si mai mature din regiune, potrivit estimarilor oficialilor Paper Plus.
Afacerile companiei Paper Plus au crescut, in primul semestru al anului, au crescut cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand valoarea de 1 milion de euro. Pentru anul in curs, Paper Plus preconizeaza un volum de vanzari de peste 1.000 de tone de hartie, in conditiile dublarii cererilor venite din partea sectorului HoReCa.