Constructorul britanic este un nume bine-cunoscut în România, ca furnizor al motoarelor avioanelor Rombac din anii `80 şi, mai nou, al propulsoarelor celor două fragate din dotarea armatei. Nu
Constructorul britanic este un nume bine-cunoscut în România, ca furnizor al motoarelor avioanelor Rombac din anii `80 şi, mai nou, al propulsoarelor celor două fragate din dotarea armatei. Nu e exclus ca actualele "tatonări" să fie legate de o comandă militară pentru nave de patrulare.
Ministerul Economiei a anunţat, ieri, printr-un comunicat, că ministrul Varujan Vosganian s-a întâlnit la sfârşitul săptămânii trecute cu o delegaţie a Rolls Royce, condusă de responsabilul companiei pentru Europa Centrală, divizia navală.
Oficialul companiei britanice i-a prezentat ministrului ultimele noutăţi din domeniul navelor multifuncţionale şi a transmis intenţia companiei de a fabrica componente în ţara noastră. Mai aflăm că delegaţia britanică s-a deplasat apoi la şantierul naval Damen Galaţi, pentru a se întâlni cu reprezentanţi ai Asociaţiei Naţionale a Constructorilor de Nave (ANCONAV).
"Această primă întrevedere a fost extrem de utilă pentru ambele părţi şi a pus bazele unei colaborări viitoare care se va putea concretiza nu numai în fabricarea de componente, ci şi în realizarea de nave complete după proiecte Rolls Royce" - conchide comunicatul.
Discuţiile cu un producător de anvergură, precum Rolls Royce, beneficiau de obicei de o publicitate generoasă din partea guvernului. Faptul că informaţia este dată printr-un simplu comunicat poate arăta că, în realitate, va mai trece timp până când se va ajunge la un rezultat concret. "Din experienţă, vă spun că nu se ajunge foarte repede la un contract. Dar este clar că Rolls Royce caută locuri de unde are costuri de producţie cât mai mici", spune Gelu Stan, şeful ANCONAV şi al şantierului naval Damen Gala