Respectarea normelor de depoluare implică o majorare de 2.500 de euro a preţului fiecărui autoturism În România există deja maşini cu emisii reduse de noxe, dar preţul şi performanţele acestora nu dau clienţilor încredere în tehnologiile viitorului. Conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), circa 12% din emisiile de dioxid de carbon din atmosferă sunt rezultatul circulaţiei autovehiculelor. Conştienţi de ameninţarea reprezentată d
Respectarea normelor de depoluare implică o majorare de 2.500 de euro a preţului fiecărui autoturism
În România există deja maşini cu emisii reduse de noxe, dar preţul şi performanţele acestora nu dau clienţilor încredere în tehnologiile viitorului.
Conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), circa 12% din emisiile de dioxid de carbon din atmosferă sunt rezultatul circulaţiei autovehiculelor. Conştienţi de ameninţarea reprezentată de încălzirea globală, specialiştii Comisiei Europene (CE) au decis în urmă cu nouă ani să impună standarde de poluare întregii industrii auto. Astfel, până anul viitor, emisiile de CO2 ar trebui să fie de maximum 140g/km, iar la nivelul anului 2012, ţinta este de 130g/km. Uşor de spus, greu de făcut. Toţi marii producători sunt deja siguri că nu vor putea îndeplini cerinţele CE, iar negocierile sunt în toi. Deşi există deja autoturisme care emit numai 120g CO2/km, unul dintre ele fiind Logan cu propulsor diesel de 85 CP, media industriei abia ajunge la 160 g CO2/km.
La Salonul Auto de la Frankfurt, majoritatea marilor companii au venit cu o lecţie bine învăţată. Producem maşini din ce în ce mai „verzi“, au spus cei de la Mercedes, BMW sau Volkswagen. Nimic mai adevărat, însă, lângă două maşini mai puţin poluante expuse la stand, oricine putea vedea u