Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, ar putea plati intre 300 si 500 mil. dolari (213 - 355 mil. euro) pentru a prelua o participatie de pana la 5% la site-ul de networking social Facebook, scrie Wall Street Journal.
Multi analisti au fost dezamagiti atunci cand Mark Zuckerberg, fondatorul si directorul executiv Facebook, a refuzat anul trecut o oferta de achizitie de 900 mil. dolari (639,3 mil. euro). Insa, posibila oferta din partea Microsoft ar evalua site-ul social la aproximativ 10 mld. dolari (7,1 mld. euro).
Facebook a atras milioane de tineri din intreaga lume dupa ce a devenit deschis publicului in urma cu un an. Un pachet de actiuni la popularul site ar oferi companiei Microsoft oportunitati de a-si extinde vanzarile publicitare online.
Numarul de vizitatori din Statele Unite ai site-ului Facebook aproape s-a dublat comparativ cu luna august a anului trecut, la 33,7 milioane, potrivit agentiei de rating comScore. MySpace, cel mai mare site de networking social de pe internet, a inregistrat o crestere de 23% a numarului de vizitatori, la 68,4 milioane.
Microsoft, care deja are o intelegere cu Facebook pe partea de publicitate, ar putea lua in considerare achizitia unei participatii pentru a tine la distanta rivalul Google, cel mai utilizat motor de cautare pe internet.
Potrivit Wall Street Journal, discutiile intre Microsoft si Facebook se afla intr-un stadiu incipient, iar Google si-a exprimat, de asemenea, interesul.
Reprezentantii celor trei firme nu au dorit sa comenteze situatia.
Cheltuielile publicitare pe site-urile de networking social se vor dubla la 900 mil. dolari (639,3 mil. euro) anul acesta, urmand ca Facebook si MySpace sa acapareze trei sferturi din veniturile totale, precizeaza analistii de la firma de cercetare eMarketer. Microsoft, Google si Yahoo! doresc sa obtina o cota ca