Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa produselor lactate proaspete, ritmul de creştere anual fiind de peste 20%. În ultimii 18 ani, evoluţia acestui segment a fost spectaculoasă. Iaurtul este un produs care a trecut prin mari transformări, într-un timp relativ scurt: de la „mâncarea săracului“, înainte de 1990, la alimentul sănătos de astăzi, consumat în scopuri terapeutice şi profilactice şi asociat anumitor stiluri de viaţ
Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa produselor lactate proaspete, ritmul de creştere anual fiind de peste 20%. În ultimii 18 ani, evoluţia acestui segment a fost spectaculoasă.
Iaurtul este un produs care a trecut prin mari transformări, într-un timp relativ scurt: de la „mâncarea săracului“, înainte de 1990, la alimentul sănătos de astăzi, consumat în scopuri terapeutice şi profilactice şi asociat anumitor stiluri de viaţă, de la clasicele borcane de odinioară, la actualele ambalaje moderne, cu design atrăgător, adaptate publicului-ţintă, atât din punctul de vedere al gramajului, cât şi al cromaticii.
Evoluţia pieţei, ca volum, şi în structură, are în spate eforturi susţinute de marketing. Şi nu ne referim doar la lansarea de noi produse şi la extinderea unor game deja existente, ci şi la campaniile coerente de comunicare şi educare a consumatorului, care au condus la o atitudine mai rafinată faţă de un aliment considerat, până nu demult, banal. Un stil de viaţă sănătos, naturaleţe, accesibilitate, gust plăcut – acestea sunt, în general, beneficiile asociate, în prezent, iaurtului.
În cazul brandului Activia, de la Danone, strategia de marketing s-a axat pe comunicarea unor beneficii legate de sănătate. Bine cunoscute sunt campaniile „Provocarea Activia“, „Activia Star“ şi „Ade