Un studiu realizat de specialisti germani de la TUV Rheinlands arata ca numarul accidentelor ar scadea cu 18% daca toate masinile ar avea in loc de faruri cu halogen, faruri cu xenon.
De asemenea, cercetatorii au afirmat ca uzul farurilor xenon ar reduce si emisiile de dioxid de carbon cu 1.3 g/km pentru fiecare vehicul.
Studiul se bazeaza pe faptul ca unitatile xenon ofera o vizibilitate mai buna decat cele de tip halogen si atentioneaza mai bine pietonii care traverseaza strada pe timpul noptii. Un alt avantaj este acela ca durata de viata este mai mare in cazul farurilor cu xenon.
In ciuda acestor avantaje, specialistii inca sunt sceptici in privinta acceptarii unitatilor optice xenon la scara larga din cauza fasciculului care poate orbi ceilalti participanti la trafic in anumite unghiuri.
Un studiu realizat de specialisti germani de la TUV Rheinlands arata ca numarul accidentelor ar scadea cu 18% daca toate masinile ar avea in loc de faruri cu halogen, faruri cu xenon.
De asemenea, cercetatorii au afirmat ca uzul farurilor xenon ar reduce si emisiile de dioxid de carbon cu 1.3 g/km pentru fiecare vehicul.
Studiul se bazeaza pe faptul ca unitatile xenon ofera o vizibilitate mai buna decat cele de tip halogen si atentioneaza mai bine pietonii care traverseaza strada pe timpul noptii. Un alt avantaj este acela ca durata de viata este mai mare in cazul farurilor cu xenon.
In ciuda acestor avantaje, specialistii inca sunt sceptici in privinta acceptarii unitatilor optice xenon la scara larga din cauza fasciculului care poate orbi ceilalti participanti la trafic in anumite unghiuri.