Peste 20.000 de români au ales anul acesta să petreacă un weekend în Europa. Ieşirile la sfârşit de săptămână aduc astfel venituri importante agenţiilor de turism în extrasezon. Capitalele Europei devin, pentru oricare român dispus să plătească aproximativ 300 de euro, destinaţii de weekend. Turoperatorii sunt cei care au cel mai mult de câştigat de pe urma city-break-urilor, aşa-zisele evadări la sfârşit de săptămână din cenuşiul oraşului de reşedinţă.
Peste 20.000 de români au ales anul acesta să petreacă un weekend în Europa. Ieşirile la sfârşit de săptămână aduc astfel venituri importante agenţiilor de turism în extrasezon.
Capitalele Europei devin, pentru oricare român dispus să plătească aproximativ 300 de euro, destinaţii de weekend. Turoperatorii sunt cei care au cel mai mult de câştigat de pe urma city-break-urilor, aşa-zisele evadări la sfârşit de săptămână din cenuşiul oraşului de reşedinţă.
Cu doar doi sau trei ani în urmă, ofertele turistice pentru weekenduri în afara României erau aproape inexistente, aflăm de la Adriana Goicea, director general al agenţiei Prompt. În acest moment, aproximativ 5% din cifra de afaceri a agenţiilor de turism o reprezintă încasările venite din ieşirile de weekend. „Pentru anul viitor, estimăm o creştere de 20% al acestui segment, generator de încasări în special primăvara şi toamna“, afirmă Traian Bădulescu, consilier de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Turistul tipic de weekend este o persoană activă, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 50 de ani, care petrece foarte mult timp la serviciu şi este în permanentă criză de timp liber. „El evadează măcar de două ori pe an din ţară, într-un weekend prelungit, şi alege întotdeauna oraşe europene“, spune Mircea Vlădu, directorul general al agenţiei de turism Pre