Piata romaneasca va prelua caracteristicile unui oligopol prin achizitiile care vor urma daca ofensiva OMV asupra MOL va fi incununata de succes. La nivelul consumatorului final, posibilitatea unei optiuni s-ar reduce considerabil, iar posibilitatile de a realiza concurenta intre politicile de pret abordate de companiile petroliere prezente pe plan local s-ar diminua.
"Consiliul Concurentei trebuie sa-si asume o responsabilitate. Sa presupunem ca le da acceptul pentru aceasta tranzactie. Atunci vom asista la o pozitionare asimetrica a pietei, la o constructie de oligopol. In loc de doi jucatori mari, Petrom si MOL, va rezulta unul singur, de cealalta parte fiind plasati Lukoil, Rompetrol si ceilalti. Odata intamplat acest lucru, in doi-trei ani vom asista la alte preluari in vederea unor viitoare consolidari", spune Marian Dinu, director general al societatii de brokeraj Alpha Finance Romania. Odata cu aceasta regrupare, care probabil va lasa pe piata aproximativ trei jucatori foarte mari, si posibilitatile consumatorului roman de carburanti s-ar diminua semnificativ.
"Micsorarea numarului de jucatori duce la slabirea concurentei pe piata. De aici, intervine o problema pentru consumator. Practic politica de preturi se va face intr-un singur loc, in afara Romania, in loc de doua sau mai multe locuri. Din acest joc, consumatorul are de pierdut. O piata normala este caracterizata prin prezenta a 6-7 jucatori puternici", a mai precizat Dinu.
Pe piata romaneasca, OMV este prezent prin intermediul Petrom, cea mai mare companie la nivel local, care controleaza toate resursele de petrol ale Romaniei si jumatate din resursele de gaz.
Petrom are o cota de piata de aproximativ 30% pe segmentul distributiei de carburanti. MOL controleaza prin intermediul filialei de pe piata locala, MOL Romania, o cota de peste 10%. Prin preluarea MOL de catre OMV, grupul