Dacă un client alege, intenţionat sau nu, două fonduri în acelaşi timp, poate ajunge pe masa de negociere a administratorilor. Această problemă ar putea trimite între 35% şi 40% din contribuabili la un alt fond decât cel ales iniţial, potrivit celor mai pesimiste estimări. Dosarul unui salariat care apare la două sau mai multe fonduri de pensii obligatorii în acelaşi timp va intra într-o procedură de negociere între companiile de administrare implicate, potrivit normelo
Dacă un client alege, intenţionat sau nu, două fonduri în acelaşi timp, poate ajunge pe masa de negociere a administratorilor. Această problemă ar putea trimite între 35% şi 40% din contribuabili la un alt fond decât cel ales iniţial, potrivit celor mai pesimiste estimări.
Dosarul unui salariat care apare la două sau mai multe fonduri de pensii obligatorii în acelaşi timp va intra într-o procedură de negociere între companiile de administrare implicate, potrivit normelor actuale de funcţionare a Pilonului II. Această problemă ar putea apărea ca urmare a nehotărârii contribuabililor, lipsei de informare cu privire la sistem sau a falsurilor comise de către agenţii de marketing.
Oricare ar fi cauza dublei adeziuni, contribuabilul se vede pus în faţa riscului de a fi trimis la „loteria“ repartizării, putând astfel „pica“ la orice administrator din piaţă. Aceasta situaţie s-ar putea ivi în cazul în care administratorii implicaţi nu ajung la un acord în privinţa clientului.
Marii administratori strâng grosul clienţilor
Contribuabilul nu poate fi sancţionat în niciun fel, chiar dacă a semnat cu bună ştiinţă cu doi administratori diferiţi. Totuşi, o astfel de manevră îl poate costa ulterior 5% din activele nete strânse în contul său, căci la acest nivel se ridică comisionul pentru schimba