Vânzările de băuturi răcoritoare neacidulate au depăşit 300 milioane de lei în primul semestru din acest an Cum toţi consumatorii se orientează spre produse de calitate superioară, sănătoase şi naturale, băuturile necarbonatate sunt cele care au umplut anul acesta rafturile magazinelor şi buzunarele companiilor, mai mult ca niciodată. De la sifon şi Brifcor, la apă plată şi nectar. Pe măsură ce veniturile cresc, gusturile se rafinează şi produsele consumate
Vânzările de băuturi răcoritoare neacidulate au depăşit 300 milioane de lei în primul semestru din acest an
Cum toţi consumatorii se orientează spre produse de calitate superioară, sănătoase şi naturale, băuturile necarbonatate sunt cele care au umplut anul acesta rafturile magazinelor şi buzunarele companiilor, mai mult ca niciodată.
De la sifon şi Brifcor, la apă plată şi nectar. Pe măsură ce veniturile cresc, gusturile se rafinează şi produsele consumate sunt mai scumpe. Piaţa băuturilor necarbonatate, ajunsă la o valoare de peste 300 de milioane de lei în prima jumătate a anului, s-a aglomerat cu mărci, arome, produse, şi chiar jucători noi. Îmbuteliatorul Apemin Tuşnad a anunţat recent că a devenit unic importator pentru sucuri naturale (100% suc de fructe), nectaruri (25-99% suc de fructe) şi ice tea ale producătorului bulgar Florina. „Ţintim o cotă de piaţă de 10% pe următorii doi ani în segmentul juice şi nectar“, a declarat Gyarfas Kurko, directorul general al companiei. „Obiectivul de vânzări pentru anul acesta este de 120.000 de euro, în timp ce pentru 2008, estimăm vânzări de 600.000 de euro“.
Toate cele trei segmente ale pieţei au avut creşteri însemnate, valoric, în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2006: sucurile naturale au crescut cu 31%, nectarurile, cu 17,8% şi segmentul sti