Majoritatea băncilor oferă în prezent carduri de credit. Cardurile au evoluat mult în timp de la primele carduri din carton cu date presate sau scrise, astăzi fiind disponibile în varianta plastifiată cu bandă magnetică (cu care deja suntem familiarizaţi cu toţii), divizate în 3 mari categorii:
˘ Carduri bancare - oferite de bănci reprezentând linii de credit deschise de către acestea solicitanţilor în limita veniturilor disponibile (se calculează de către bancă un număr maxim de salarii reprezentând maximul creditului acordat, se obişnuieşte a fi considerate 3 salarii).
˘ Carduri nebancare - oferite în aceleaşi condiţii de către IFN-uri (Instituţii Financiare Nebancare).
˘ Carduri co-branded - carduri oferite atât de către bănci, cât şi de către IFN-uri în colaborare cu anumiţi parteneri (benzinării, companii aeriene, lanţuri de magazine etc) care oferă posesorilor anumite avantaje la achiziţionarea produselor sau serviciilor companiilor partenere.
Analiştii www.finzoom.ro vă prezintă produsele Instituţiilor Financiare Nebancare (IFN-urile), entităţi ce concurează direct băncile pe acest ultim segment de piaţă, cel al cardurilor co-branded, cu oferte de carduri de credit la fel de interesante.BRD Finance IFN SA are o ofertă destul de variată, în portofoliul căreia putem găsi cardul Carrefour MasterCard, promovat acum în presă, care reprezintă varianta îmbunătăţită a vechiului card de credit cu acelaşi nume aducând posesorilor săi o serie de oferte speciale disponibile numai în magazinele Carrefour. Printre avantajele salespecifice se numără: emiterea gratuită a acestui tip de card, absenţa comisionului anual şi o asigurare de viaţă*. Cardul dispune de o limită maximă a creditului de 20.000 RON şi poate fi utilizat atât în ţară, cât şi în străinătate, on-line şi off-line, dispunând de o perioadă de graţie cuprinsă între 18 şi 47 de zile, în funcţi