Se spune că femeile, oricât de bune gospodine ar fi, au tendinţa de a cheltui peste măsură, însă oltencele dau pe produsele alimentare cu mult peste media pe ţară. Analiza pe destinaţii a cheltuielilor lunare pe o gospodărie relevă o tendinţă clară a oltenilor de a da cei mai mulţi bani pe mâncare. „Evaluarea şi analiza consumului pe o persoană au scos în evidenţă faptul că 49,5% (faţă de 45,4% la nivel naţional) din cheltuielile totale de consum au fost pentru acoperirea consumului alimentar“, a declarat Mariana Tănase, directoarea Direcţiei Regionale de Statistică Dolj. Potrivit acesteia, produselor nealimentare le-au fost destinate 29,3% din cheltuieli, sub media naţională. Nivelul mediu al cheltuielilor pe o gospodărie pentru cumpărarea de mărfuri nealimentare a fost de aproximativ 250 de lei, sumă din care peste jumătate a fost orientată către carburanţi şi lubrifianţi, articole de îmbrăcăminte şi încălţămite, ca şi pentru tutun, articole şi accesorii pentru fumat.
Regiunea cu cel mai scăzut nivel al cheltuielilor cu serviciile „Pe regiuni, între cheltuielile de consum alimentar şi cele pentru mărfuri nealimentare există o relativă apropiere. Mai diferenţiate sunt cheltuielile de consum pentru servicii“, a spus Mariana Tănase, care a afirmat că Oltenia este regiunea cu cel mai scăzut nivel al cheltuielilor pe servicii din ţară (185,35 lei pe gospodărie). Făcând o diferenţiere, din totalul cheltuielilor pentru plata serviciilor, cele legate de locuinţă reprezentau 53,8% (51,4% la nivel naţional), urmate de serviciile de telefonie (20,1% faţă de 19,4% la nivel naţional). „Cheltuielile pentru sănătate şi pentru educaţie au deţinut o pondere relativ scăzută (1,8% faţă de 2,8% la nivel naţional) în totalul cheltuielilor pentru plata serviciilor“, a adăugat Tănase.
Mâncarea, „investiţia“ principală
Rata cheltuielilor pentru mâncare se menţine rid