Mai bine mai târziu decât niciodată! Statul va scoate la privatizare CFR Marfă, cel mai probabil prin vânzarea directă a pachetului majoritar. Va reuşi compania să profite de conjunctura favorabilă a pieţei? Demarat cu încetinitorul şi cu câteva poticneli, procesul de privatizare a CFR Marfă, de care se tot vorbeşte de zece ani, pare să fi intrat în linie dreaptă, după ce autorităţile au anunţat demararea, săptămâna trecută, a licitaţiei pentru selectarea consu
Mai bine mai târziu decât niciodată! Statul va scoate la privatizare CFR Marfă, cel mai probabil prin vânzarea directă a pachetului majoritar. Va reuşi compania să profite de conjunctura favorabilă a pieţei?
Demarat cu încetinitorul şi cu câteva poticneli, procesul de privatizare a CFR Marfă, de care se tot vorbeşte de zece ani, pare să fi intrat în linie dreaptă, după ce autorităţile au anunţat demararea, săptămâna trecută, a licitaţiei pentru selectarea consultantului. În paralel, „compania va iniţia în perioada următoare licitaţia pentru desemnarea evaluatorului“, spune, pentru Capital, Liviu Bobar, directorul general al companiei. Iniţial, compania urma să fie scoasă pe bursă, însă emisiunea de obligaţiuni, în valoare de 120 de milioane de euro, emisă în 2002 cu scadenţă de cinci ani, a împiedicat listarea titlurilor. „În prezent, am iniţiat cotractarea unui credit comercial pentru finanţarea emisiunii“, mai spune Bobar, care estimează totuşi că întregul proces de privatizare ar putea dura un an şi jumătate.
În aceste condiţii, poate profita CFR Marfă de momentul de creştere a pieţei europene de transport marfă? Cine ar putea fi interesat de companie şi, mai ales, câţi bani ar încasa statul de pe urma vânzării?
„În acest moment, ar fi posibile trei strategii de privatizare, depinde pe care o va alege statul“, e de p