Modificările semnificative intervenite în ultimii ani în obiceiurile de consum ale românilor au determinat, pe piaţa lactatelor, ritmuri de creştere diferite, pe categorii de produse. Singurul perdant este laptele bătut, care a înregistrat scăderi cantitative şi valorice ale vânzărilor. Piaţa lactatelor proaspete a avut una dintre cele mai dinamice evoluţii în segmentul produselor alimentare, atât în anul 2006, cât şi în prima jumătate a anului 2007. Referindu-
Modificările semnificative intervenite în ultimii ani în obiceiurile de consum ale românilor au determinat, pe piaţa lactatelor, ritmuri de creştere diferite, pe categorii de produse. Singurul perdant este laptele bătut, care a înregistrat scăderi cantitative şi valorice ale vânzărilor.
Piaţa lactatelor proaspete a avut una dintre cele mai dinamice evoluţii în segmentul produselor alimentare, atât în anul 2006, cât şi în prima jumătate a anului 2007.
Referindu-ne la vânzările cantitative înregistrate strict în retail, în primul semestru al acestui an, cele mai mari creşteri, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, au avut-o sana şi kefirul (49,1%), untul (25%), deserturile (44,7%) şi snacks-urile pe bază de lapte (22,7%). Ultimele două subcategorii au evoluat, în principal, ca urmare a unor noi lansări, însă rămân în continuare produse de nişă, cota lor de piaţă, cumulată, fiind aproape nesemnificativă: 1,4%, cantitativ, respectiv 3,3%, valoric, potrivit monitorizărilor MEMRB.
„Piaţa produselor lactate are un potenţial de creştere ridicat, iar posibilităţile de extindere a brandurilor sunt, practic, nelimitate“, este de părere Jacques Ponty, director general Danone SEE, companie care deţine poziţia de lider în vânzări. În opinia sa, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, în România s-au dezvoltat p