Planul urbanistic general propus consilierilor tine cont de viitoarea construire a drumului expres, care va traversa judetul Alba, dar si de interesele administratiei locale exprimate prin zona de dezvoltare si Asociatia Intercomunitara de Dezvoltare Alba.Noua idee asupra modului in care va arata municipiul i-a multumit pe consilieri, cu atit mai mult cu cit propune o racordare economico-sociala la restul Europei prin intermediul soselelor de mare viteza.
“Intre cele doua autostrazi care sint in plan pentru zona aceasta, vom avea patru cai de comunicatii, asa numitele sosele de viteza sau drumuri expres. Una dintre aceste cai va afecta, la modul serios, dezvoltarea ulterioara a orasului.
Am dorit ca studiul privind marirea intravilanului sa fie terminat si aprobat pina la finalizarea acesteia, pentru ca astfel impunem celor care fac proiectul sa tina cont de ceea ce avem noi”, a explicat arhitectul Ioan Strajan in fata consilierilor locali.
Initial, municipiul Alba Iulia a sustinut, prin reprezentantii sai, o varianta de traseu a drumului expres care sa ocoleasca orasul astfel incit sa nu schimbe fata actuala a asezarii.
Dupa ce au inteles ca asta ar insemna pierderea unei oportunitati majore de dezvoltare, responsabilii au imbratisat cea de a doua varianta, cea in care soseaua de mare viteza trece prin lunca riului Mures, traverseaza zona paralel cu centura orasului si foloseste doua treceri de nivel, realizate prin intermediul unor poduri suspendate.
“Acest traseu, pe care noi l-am solicitat initial, avea doua mari dezavantaje. In primul rind aceasta varianta era mai scumpa cu aproximativ 50 % iar apoi ar fi scos de pe harta de circulatie municipiul Alba Iulia. La nivelul la care am ajuns, am inteles ca exista finantarea integrala si ca termenul de finalizare este de trei ani”, a mai explicat Ioan Strajan. @N_P