Daca AVAS reuseste astazi finalizarea privatizarii companiei Electroputere, va bifa fara indoiala cea mai mare realizare din ultimii doi ani. Ce Erste - BCR, ce Enel - Muntenia Sud, ce Ford - Automobile Craiova? A sasea tentativa (reusita) de privatizare a Electroputere ar demonstra (la fel ca in cazul mai marunt al companiei Laminorul Braila, privatizata in 2006) ca doftoricia Bancii Mondiale nu functioneaza peste tot. In ultimii trei ani, una dintre recomandarile constante, atat ale Bancii Mondiale, cat si ale FMI, a fost "scoaterea la privatizare de doua ori, iar, in caz contrar, lichidarea imediata".
Privatizarea Electroputere, reusita, repet, la a sasea incercare, are toate sansele de a pastra cei 2.600 de salariati angajati in prezent, de a recupera mare parte din datoriile Electroputere la bugetul de stat (nu mai putin de 40 de milioane de euro), precum si de a continua o activitate industriala de traditie. In plus, va atrage investitii importante intr-o zona industriala - Craiova - in plina dezvoltare dupa venirea Ford. Avantajele privatizarii vor fi imediate: credite cu o dobanda mai mica pentru companie datorita riscului mai scazut si o mai mare incredere a partenerilor contractuali. Pretul obtinut pe actiuni, care va fi modest avand in vedere problemele actuale ale companiei, nu este atat de important pe cat este respectarea investitiilor angajate de cumparatorul din Arabia Saudita.
Electroputere e intr-un fel un simbol - produce mai toate locomotivele folosite pe caile ferate romanesti, iar in ultimul timp a devenit subfurnizor pentru General Electric pe acelasi tronson. Este o societate importanta si pentru metroul bucurestean - noile garnituri produse de Alstom sunt asamblate pe platforma de la Craiova, printr-o companie mixta, detinuta impreuna cu Electroputere. In plus, compania produce transformatoare energetice pentru toata tara, ba