» Sindicalistii din port spun ca guvernantii inchid ochii la fenomenul muncii la negru.
» Mii de lucratori portuari risca sa-si piarda painea din cauza unei ordonante emise in aceasta luna.
» Astazi se ia o decizie in ceea ce priveste modul in care lucratorii portuari vor protesta.
Lucratorii portuari sunt pregatiti sa organizeze marsuri si mitinguri de protest si chiar, pentru prima data de la infiintarea portului Constanta, sa suspende contractul colectiv de munca pentru cateva zile. Actiunile lor vin ca urmare a faptului ca Ordonanta 22/1999, privind administrarea porturilor si cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval in porturi si pe cai navigabile, a fost adoptata la inceputul acestei luni, fara ca niciuna dintre obiectiile sindicalistilor sa fie luata in considerare, ba chiar dimpotriva. Modificarea Ordonantei 22 a fost unul dintre obiectivele principale ale Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare din Romania. In primavara anului trecut, FNSP a reusit sa-i aduca in port pe Alexandros Galiatatos, la acea vreme ministrul secretar de stat in Ministerul Transporturilor, si sa semneze un protocol cu reprezentantii ministerului pe 9 mai 2006, cu numai o zi inainte de declansarea grevei generale in porturile romanesti. "Acestia au recunoscut munca la negru din port si au declarat ca vor lua toate masurile pentru eradicarea acestui fenomen", a precizat Costel. De asemenea, in protocol s-a precizat ca modificarea Ordonantei 22 se va face tinand cont de propunerile FNSP. De aceasta intelegere s-a ales insa praful. De atunci si pana in prezent, sindicalistii au incercat pe toate caile, inclusiv prin intalniri directe cu reprezentantii ministerului, respectiv cu directorul Directiei Navale, serban Cucu, sa discute modificarea acestei ordonante. A avut loc chiar si o intalnire, in februarie anul c