Modelele hibride sunt văzute tot mai des pe şosele, fiind considerate viitorul industriei auto Automobilul ecologic a început să devină o adevărată modă printre producători şi
Modelele hibride sunt văzute tot mai des pe şosele, fiind considerate viitorul industriei auto
Automobilul ecologic a început să devină o adevărată modă printre producători şi riscă să fie un simplu produs destinat, în exclusivitate, expoziţiilor de profil.
Dacă departamentele de marketing ale marilor constructori auto ar fi guvernate de logică pură şi gândire practică, atunci cu siguranţă nu am fi avut niciun model hibrid la marile saloane auto internaţionale, nici chiar din partea celor de la Toyota.
Motivul? În prezent, nu există pusă la punct o tehnologie ieftină şi eficientă pentru a reduce drastic consumul de dioxid de carbon prin combinarea unui motor clasic cu unul electric, pentru a propulsa un automobil.
Cumpărătorul dornic de maşină hibridă este nevoit să scoată 1.000 de euro în plus, din buzunar, pentru a reduce cu o tonă emisiile de dioxid de carbon. Cu jumătate din această sumă, adică numai 500 de euro, poţi ajunge cam la acelaşi rezultat folosind un propulsor ce înglobează tehnologii de ultimă oră, precum cele cu injecţie directă.
Destul de mult pentru a alimenta dorinţa politicienilor proecologie de a vedea un Pământ mai "verde". Aceştia au motive de bucurie pentru că se bazează pe faptul că persoanele dornice de astfel de maşini nu se vor uita la sutele de euro în plus plătite pentru o maşină care poluează mai puţin. Factorii de decizie nu trebuie să uite însă că, la fel de bine, gândirea raţională este folosită de majoritatea oamenilor atunci când vor să-şi cumpere o maşină.
De-a lungul timpului, clienţii au cumpărat maşini de care nu aveau neapărată nevoie, indiferent că erau monovolum cu şapte locuri ori SUV cu tracţiune integr