- Diverse - nr. 189 / 27 Septembrie, 2007 Imaginile difuzate pe diverse posturi de televiziune din tara, cu elevi care, la debutul noului an scolar, in loc sa se bucure de revederea cu colegii, au gasit de cuviinta, fiind in clasa terminala a unui liceu pedagogic, sa brutalizeze elevi din clasele a noua, bobocii, au darul sa readuca in atentia multor factori violentele din scolile romanesti. Ceea ce nu inseamna ca pe alte meridiane lucrurile ar sta mai bine, din moment ce studiile arata ca elevii de scoala din Suedia, in proportie de mai bine de 22 la suta dintre ei, sunt implicati in actiuni violente, in timp ce in Germania cifra ajunge la 53 la suta, dupa cum denota un studiu cu trimitere la anul 2000. In ce priveste violenta elevilor romani, specialistii sustin ca putem vorbi de un fenomen, din moment ce in circa 75 la suta din scolile romanesti au loc diverse manifestari de violenta, incepand de la cea verbala si culminand cu cea fizica. In incercarea de a depista cauzele, psihologii, pedagogii, specialisti din alte domenii au ajuns la concluzia ca exista o stransa legatura intre educatia pe care o primeste un copil in familie, apoi in scoala, incepand chiar cu invatamantul prescolar. Altfel spus, o mare responsabilitate cu privire la comportamentul pe care il are un copil revine parintilor, parinti care, in zilele noastre, cei mai multi dintre ei, coplesiti de grijile zilei de maine, in special in ce priveste asigurarea hranei si a unui trai cat de cat decent, neglijeaza exact cel mai important aspect al relatiei pe care o au cu propriii copii, anume sa le asigure o educatie si instruire adecvata si, mai ales, sa-i supravegheze. Nu ajunge doar ca parintii sa-si indrume copiii cu vorbe bune, in care copiii trebuie sa vada primele modele de viata, ci, permanent, discret, sa-i si supravegheze, canalizandu-le preocuparile inspre o educatie adecvata. Din pacate, fac